مديريت كيفيت -- Quality Management

مستند سازي سيستم مديريت كيفيت


نظامنامه كيفيت (Quality Manual) به چرا (Why) مي پردازد.
رويه ها (Procedures) به چه چيزي ، توسط چه كسي ، كجا و چه موقع
(What ,Who , Where , When) مي پردازد.
دستورالعمل هاي كاري (Work Instruction) به چگونه (How) مي پردازد.
سوابق كيفيت (Quality Records) شواهد (Evidence) را نشان مي دهد.

 همتي - ارديبهشت ۸۲

+ Gholamreza Hemmatee ; ۱:٢۸ ‎ب.ظ ; یکشنبه ٢۸ اردیبهشت ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

باز هم در باره مديريت کيفيت

مديريت کيفيت بايد کليه عوامل موجود در زنجيره توليد يا خدمت را در قالب يک شخصيت
يکپارچه و مجتمع در آورد.
کيفيت پديده فاقد زمان است به اين معنی که بهبود کيفيت انتهايی ندارد و فقط ابعاد آن
عوض ميشود.
هر سازمانی برای توسعه خود بايد بداند در کجا ايستاده است ، رقبايش در کجا ايستاده اند.
بهترين عملکرد های کاربردی آن صنعت در سطح جهانی چيست .
+ Gholamreza Hemmatee ; ٢:۳٧ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٢٥ اردیبهشت ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

ورود بلاگيسم به عرصه مديريت

ClickZ Weblog Business Strategies 2003 Conference & Expo is the first business-oriented forum to address the recent emergence of Weblogs into the business world and their rising importance as a medium of communication
بلاگر هاي عزيز علاقه مند به مسايل مديريت Business Blog

+ Gholamreza Hemmatee ; ۳:۳٥ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٢٤ اردیبهشت ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

مديريت كيفيت و مديريت منابع

مديران کيفيت بايد منابع ارزش افزا را در سازمان شناسايی و با جابجايی منابع انسانی به مديريت هايی که توان ارزش افزايی بيشتری از سرمايه های انسانی دارند ، بهره وری کل سازمان را بالا ببرند.
به اين ترتيب بتدريج فعاليتهای ارزش نيفزا ويا کم ارزش افزا جای خود را به فعاليتهای ارزش افزا ميدهد.
از جمله منابع استراتژيک سازمانها ، اطلاعات ، دانش و خرد سازمانی ، يادگيری سازمانی و خلاقيت می باشد.

کيفيت اطلاعات :
اگر يک دانشور يا فرهيخته ( knowledge worker ) اطلاعاتی را که نياز دارد ،
همه آن اطلاعات را ،
در همان فرمتی که نياز دارد ،
اطلاعاتی را که ميتواند روی آن حساب کرده و به آن اعتماد کند ،
آن اطلاعات تنها نسخه درست اطلاعات باشد ،
براحتی بتواند از آن استفاده کند ،
در زمانی که نياز دارد به آن دسترسی پيدا کند ،
در جايی که بخواهد به آن دسترسی پيدا کند ،
آنگاه ميتواند به هدف مورد نظر برسد و مشتری را مشعوف کند.

بند بر پای نيست ، بر جان و دل است
مشکل اندر مشکل اندر مشکل است
مولانا
+ Gholamreza Hemmatee ; ۱:۱۸ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۱٦ اردیبهشت ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

انجمن مديريت كيفيت ايران




انجمن مديريت كيفيت ايران
+ Gholamreza Hemmatee ; ٥:٤۱ ‎ب.ظ ; دوشنبه ۱٥ اردیبهشت ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

نزديك به 62 درصد كاركنان وزارت اقتصاد ايران تخصص ندارند


بدون شرح ........

مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي، 30/61 درصد كاركنان وزارت امور اقتصاد و دارايي ايران را فاقد تحصيلات تخصصي و كارشناسي اعلام كرد. به گزارش خبرنگار" پارس نيوز": و بر اساس گزارش عملكرد وزارت امور اقتصادي و دارايي كه توسط مركز پژوهش هاي مجلس تهيه شده است، بيشتر از 50 درصد كاركنان قلب اقتصادي و مالي ايران، تخصص لازم را از نظر سواد دانشگاهي ندارند. بر اساس اين گزارش، جمعا 7 معاونت 32 اداره كل و 7 دفتر در ستاد مركزي و 28 اداره كل استاني در وزارت امور اقتصادي و دارايي است كه جمعا 20 هزار و 634 نفر كارمند نيز در آن فعاليت مي كنند. 3/65 درصد پرسنل اين وزارت خانه كمتر از 15 سال سابقه خدمتي دارند. در بين كاركنان وزارت امور اقتصادي و دارايي ، در سال 80 ، مدرك تحصيلي 6 نفر دكترا و 471 نفر نيز كارشناسي ارشد بوده است. در اين وزارت خانه ، 70 هزار و 279 نفر مدرك كارشناسي و هزار و 698 نفر نيز مدرك فوق ديپلم دارند. تعداد كاركنان داراي مدرك ديپلم 8 هزار و 342 نفر و كمتر از ديپلم ، دو هزار و 231 نفر براورد شده است . مركز پژوهش هاي مجلس، در اين گزارش آورده است ؛ جوان بودن كاركنان وزارت امور اقتصاد و دارايي از لحاظ اشتغال و ايجاد فرصت هاي شغلي مطلوب است اما توجه به اين نكته كه 62 درصد كاركنان اين وزارت خانه ، تحصيلات دانشگاهي كمتر از ليسانس دارند، از عوامل مهم توفيق نداشتن اين وزارت خانه در اجراي ماموريت هاي محوله است منبع
+ Gholamreza Hemmatee ; ۱٠:۱٩ ‎ب.ظ ; جمعه ٥ اردیبهشت ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

سندرم های رايج مديريتي در سازمانها

سندرم رايج مديريتي در سازمانهاي دولتي و عمومي : رانت ، تعهد !! بجاي تخصص ، هرم معكوس دانش و مهارت ، حيف و ميل منابع ،و عادت و اصرار به اختراع مجدد چرخ چاه......

سندرم رايج مديريتي در سازمانهاي بخش خصوصي : فاميل بازي Family syndrome ،
بنيانگزار Founder's syndrome ، مالك مدير و ......
سندرم فاميل به اين معنی است که تعصب به فاميل و رانت های ويژه جای احترام به فرهيختگان را در سازمان
ميگيرد و بتدريج انگيزه کارکنان متخصص ميخشکد.
سندرم بنيانگزار به اين معنی است که بنيانگزار خود به عنوان محدود کننده رشد و توسعه
سازمان عمل نموده و مانع تحولات شرکت ميشود.
سندرم مالک مدير موقعی رخ ميدهد که مدير اصلی و تام الختيار صاحب عمده سهام
شرکت بوده و بجای شرکت يک شخص سازمان را اداره ميکند.
+ Gholamreza Hemmatee ; ۳:٢٤ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٤ اردیبهشت ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

كيفيت زندگي و انقلاب ديجيتال

توصيه من به همه شبکه وند (NETIZEN) های عزيز خواندن با دقت اين مقاله با کيفيت از استاد ارجمند خانم دکتر شهيندخت خوارزمي است.
كيفيت زندگي و انقلاب ديجيتال
+ Gholamreza Hemmatee ; ٧:۱۳ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۳ اردیبهشت ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

لينک مفيد برای علاقه مندان مديريت پروژه در ايران


مديريت پروژه در ايران
+ Gholamreza Hemmatee ; ٢:۳۸ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۳ اردیبهشت ،۱۳۸٢
comment نظرات ()