مديريت كيفيت -- Quality Management

عبارات تشكيل دهنده ارزشهای بنيادين

ارزشهاي بنيادين  سازمان معمولا از عبارات زير تشكيل ميشود.

1- ايمني

13- رعايت اخلاق حرفه اي

2- رضايت مشتري

14- تاكيد بر كيفيت

3- تاكيد بر مشتري

15- رابطه برد-برد-برد (WIN-WIN-WIN)

4- مسئوليت اجتماعي

16- باور به نيروي انساني

5- برتري در همه زمينه هاي شركت

17- كسب و حفظ برتري و پيشتازي

6- نوآوري هاي علميو خلاقيت

18- كار گروهي و تيمي

7- هماهنگي

19- يادگيري سازماني

8- تلاش زياد

20- محيط كار پويا

9- توسعه پيوسته همه جانبه شركت

21- اعتماد متقابل

10- احترام براي انسانها

22- سخت كوشي

11- تفكر خلاق

23- سرآمدي حرفه اي در كشور

12- توسعه پايدار

24- پيشگامي نه دنباله روي

 

+ Gholamreza Hemmatee ; ٤:۱٦ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۳٠ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

مديريت ارتباط با مشتری

يافتن مشتري به ماهها تلاش نياز دارد

اما

از دست دادن مشتري دريك ثانيه اتفاق مي افتد.

 

It takes months to find a customer

But

A second to loss .

 

+ Gholamreza Hemmatee ; ٧:٠۳ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٢٩ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

قانون مشتري

 

قانون اول : حق با مشتري است

قانون دوم : اگر مشتري اشتباه كرد

برگرد به قانون اول

 

+ Gholamreza Hemmatee ; ٦:٥٦ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٢٩ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

توانمند سازي و مشاركت پرسنل در كارها

 

اگربه من بگويي ، فراموش خواهم كرد

           اگربه من نشان بدهي ،  ممكن است بياد بياورم

                            اگرمشاركت داشته باشم ،  خواهم فهميد

 

+ Gholamreza Hemmatee ; ٢:٤٧ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٢٩ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

نامه ای از يک کارمند شرکت نفت در ۴۴ سال پيش

 

This letter was written by an employee of the NIOC (National Iranian Oil Company)

 

back in the 1960`s to his American boss Mr. Hamilton.

Dear Mr.Hamilton

I, the undersigned, have worked in the NIOC in Masjed-Solyeman for three years, But since Mr.Ahmadi transferred here everythin has changed.

I don't know "what a wet wood I have sold him" that from the very first day he has been "pulling the belt to my lift" With all kinds of "cat dancing" he has tried to become the "eye and the light" of Mr. Wilson.
He made so much "mouse running" that finally Mr. Wilson "becamedonkey", and appointed Mr.Ahmadi as his right hand man, and told me to work "under his hand"
Mr. Wilson promised me that next y! ear he would make me his right handman, but "my eye did not drink water", and I knew that all these were "hat play", and he was trying to put a "hat on my head" I "put the seal of silence to my lips" and did not say anything. Since I am "thick skinned", I "did not go from face". Also I felt that Mr.Ahmadi was
"head of donkey" and "had become the hair of my nose"

So one day "I hit the heart to the sea" and went to see Mr. Wilson. As soon as I entered his office, he looked at me from "head to foot" and asked what do you want ? I said,nothing sir, I have "crossed Rostam's seven khans" to come and see you, and let you know that I am not happy working under Mr. .Ahmadi, and if you'd be k! ind enough and give me another job. Mr. Wilson said, ok, go and work in the mailhouse....B4now
"bring the donkey and load the lima beans".....Where me, where the mail house...."what shit I ate" ? ...."I came to do savab I made kabab"..."I went to prepare the eyebrow, I made the eye blind!" .... "Whit my own hands my sister was[....]"

I told Mr. Wilson that "our donkey did not have a tail from childhood" Mr. Wilson said we need "a work killed" employee like you in the mail house, but because of "eating so many snake I hade became dragon" and I knew that he was just "putting watermelon under my arms" Knowing that this transfer was only "good for his aunt", I started begging him to forget that I ever came to see him and forget my visit altogether. I
said "you saw camel, you did not see camel"....but he was not "getting of the devils donkey"..."what headache shall I give you" I am nowforced to work in the mail house with bunch of "blind, bald, height and half height" people. "Imagine how much my ass burns"

Now Mr.Hamilton, "I turn around your head" you are my only hope and my "back and shelter"...."I swear you to the 14 innocents" please "do somework for me"...."in the resurrection day I'll grasp your skirt"...."I have six head bread eaters"....."I kiss your hand and legs"....

Your servant


 

+ Gholamreza Hemmatee ; ۱:۳۳ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٢٩ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

QHSE يا IMS

 ISO 14001 به جامعه از نظرمحيط زيست “  میپردازد.

 
OHSAS 18001 به كاركنان از نقطه نظرايمني و بهداشتمیپردازد. 
 
ISO 9001:2000  به مشتريان از نقطه نظركيفيت و به ذينفعان از نقطه نظركارايي و اثر بخشی میپردازد.
 
 
 
+ Gholamreza Hemmatee ; ٧:۳٥ ‎ب.ظ ; یکشنبه ٢۸ دی ،۱۳۸٢

بانک اطلاعاتی مهندسين ايران

 

بانک اطلاعاتی مهندسين ايران

+ Gholamreza Hemmatee ; ٦:٥٦ ‎ب.ظ ; یکشنبه ٢۸ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

دو سايت مفيد برای سيستم مديريت کيفيت

 

مرکز بهره وری و کيفيت امريکا

 

     انجمن کيفيت امريکا

+ Gholamreza Hemmatee ; ٦:٤٩ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ٢۳ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

پنج W و H در فرآيند مديريت استراتژيک

 

Who will do What , When , Where , How , and with What intent

+ Gholamreza Hemmatee ; ٦:۳٤ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ٢۳ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

HSEQ يا IMS يکپارچگی سيستمهاي محيط زيست و ايمني با سيستم مديريت كيفيت

 

چرا HSE ؟   

حوادث خود به خود اتفاق نمي افتند بلكه عاملي باعث اتفاق افتادن آنها مي شود. بنابراين قابل پيشگيري هستند.

ايمني هميشه اولين اولويت در سازمانها است.

اگر كاري ايمن نيست, آن را انجام ندهيد.

برتري در مديريت سيستمهاي بهداشت شغلي, ايمني و محيط زيست يكي از اساسي ترين عوامل موفقيت دراز مدت سازمانها است.

مجموعه يكپارچه سيستم هاي مديريت- كيفيت ، محيط زيست و تندرستي و ايمني قطعا" از کاراترين و موثرترين سيستم هاي مديريت است در واقع موج آينده عبارت است از يكپارچگي كامل سيستم هاي مديريت شامل كيفيت ، محيط زيست ، بهداشت حرفه ای و ايمني .

 

Hemmatee - ژانويه ۲۰۰۴

 

+ Gholamreza Hemmatee ; ٦:٢٩ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٢٢ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

هدف بنيادي و ارزشهای سازمانها

 

اكثر شـركتهاي موفق دنيا داراي هدف بنيادي هستند كه برغم دگرگوني و تحول بي پـأيـان استـراتژيها و شيـوه هاي كــاريشان اين هدف بنيادي همواره ثابت مي ماند.

فلسفه و هدف بنيادي سرشت پايدار يك سازمان را بيان ميكند و اين هويت بي پاياني است كه از چرخه زندگي محصول يا بازار، جهش هاي تكنولوژيكي، روشهاي مديريتي و همه رهبران آن، فراتر است. در واقع ديرپاترين و مهمترين سهم كساني كه چشم انداز شركتها را مي سازند، همين فلسفه بنيادي است.

مهمتر از اين كه بدانيم به كجا ميرويم، اينست كه بدانيم كيستيم، زير آنجايي كه ميرويم، با تغيير جهان، تغيير مي يابد، رهبران مي ميرند، محصولات از رواج مي افتند، بازارها دگرگون ميشوند، تكنولوژيهاي نوين پديد مي آيد، اما فلسفه بنيادي يك شركت، به عنوان ابرچشمه الهام و رهنمود پايدار مي ماند.

در سازمان همه چيز غير از هدفهاي بنيادي را ميتوان تغيير داد و اين هدف بنيادي سازمان را در طول زمان، يكپارچه نگه ميدارد و اعضاي سازمان نسبت به داشتن آن به خود مي بالند.

بعد از فلسفه بنيادي، ارزشهاي بنيادين سازمان مطرح ميشود، ارزشهاي بنيادين اصولي هستند كه سازمان وقتي در موقعيتهاي خاص رقابتي قرار ميگيرد همچنان به آنها وفادار خواهد بود و بايدها و نبايدهاي اخلاقي را مشخص ميكند و در مرحله انتخاب چشم انداز، ماموريت و تدوين گزينه هاي استراتژيك سازمان همواره  بعنوان مبنا مورد لحاظ قرار گيرد.

 

+ Gholamreza Hemmatee ; ٧:٤٧ ‎ب.ظ ; شنبه ٢٠ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

سه P تعيين کننده در مديريت

 

People, Process , Partnership

كسب و كارهای موفق امروز در دنيا به انسان سازمان يافتهفرآيندهای با ارزش افزوده

و مشاركتهای مبتنی بر رابطه برد برد متكی هستند. 

 

+ Gholamreza Hemmatee ; ٧:۳۳ ‎ب.ظ ; شنبه ٢٠ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

وفاداری مشتری

آيا مي دانيد:

هزينه يافتن هر مشتري تازه هفت برابر هزينه هاي نگهداري مشتريان جاري است؟

 

كمتر از 20% مشتريان شما, بالغ بر 80% سود شما را فراهم مي كنند؟

 

در 62% از شركتها, كاركنان از چگونگي استفاده مشتريان از محصولاتشان اطلاعي ندارند !

در 17% از شركتها, فروشنده ها با مشتريان گفتگويي ندارند, 22% از مديران ارشد, 29% از بازاريابها و 67% از محققين توسعه نيز گفتگو و ارتباطي با مشتريان خود ندارند !

بيش از 50% محصولات جديد در بازار موفق نمي شوند؟!

در بيش از 92% از محصولات ناموفق, قبل از طراحي با مشتري رابطه اي موثر برقرار نشده است؟

كاهش 5 درصدي در نرخ از دست رفتن مشتري افزايش سود 125 درصدي را در پي خواهد داشت؟

 

+ Gholamreza Hemmatee ; ۱٠:٠۸ ‎ق.ظ ; شنبه ٢٠ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

قدرت عدد ۱۰

سفری در دنيای جاوا از کهکشان راه شيری با فاصله ۱۰ ميليون سال نوری به

دنيای الکترون و پروتون در آزمايشگاهی در فلوريدا

 

http://micro.magnet.fsu.edu/primer/java/scienceopticsu/powersof10/index.html

 

+ Gholamreza Hemmatee ; ٦:٠٦ ‎ب.ظ ; شنبه ۱۳ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()

رياضيات مديريتی

 

توسعه سازمان = چالاکی در همراستا شدن با تغييرات

مزيت رقابتی = سازمان * استراتژی * کيفيت

سازمان = چشم انداز * ماموريت * ارزش ها * فرهنگ سازمانی * تکنولوژی

              * اطلاعات * استراتژی * فرآيند

همتی - زمستان ۸۲

+ Gholamreza Hemmatee ; ٥:۱٢ ‎ب.ظ ; شنبه ۱۳ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()